16 червня 2022 Київ, МВЦ, Броварський проспект, 15

Сергій Корж, керівник напряму «Інтернет-технології» на iForum з найпершого року існування конференції, цього року відчув кардинальний вплив повномасштабної війни. Ще у березні він був мобілізований до ЗСУ і зараз продовжує перебувати там, одночасно підтримуючи свій бізнес-продукт korzh.com

Про поєднання функцій українського військовослужбовця та ІТ-підприємця от вже протягом маже 9 місяців Сергій розповів медіацентру iForum. 

Про взаємодію з іноземними клієнтами після повномасштабної війни

В перші ж дні я розіслав листа по всій базі клієнтів, а це близько 4K адрес з поясненням, що сталося, закликом підтримувати Україну, виходити на мітинги тощо.

У листі були і посилання на можливості донатити, також ми їх розмістили на нашому сайті. У відповідь я отримав десь до двох десятків листів з підтримкою і лише один відверто проросійський лист, здається, з Африки.

Особливо бурхливої реакції іноземних клієнтів не спостерігали просто тому, що наш сервіс ніколи окремо не позиціонував себе як український продукт. Ми цього не ховали, але й не акцентували до 24 лютого. Тепер на сайті висить заклик підтримати та озброїти Україну, але ж іноземні компанії також можуть таке робити, тож це ні про що напевно не свідчить. 

З огляду на це, я періодично помічаю, що іноземні клієнти часто не розуміють, що розмовляють з бізнесом з України. Був випадок влітку, коли я розмовляв по відеодзвінку з індусами чи пакистанцями, і був при цьому в однострої ЗСУ — вони дуже здивувались, це було помітно.

Про особисту зайнятість

В цілому у мене стало менше часу займатись бізнесом і відповідати на запити клієнтів, а період відгуку на ріквести збільшився. Умовно, те, що раніше ми робили для клієнтів за тиждень, тепер можемо робити місяць.

Саме тому, що я не маю змоги зараз повноцінно займатися бізнесом, перебуваючи в рядах ЗСУ, розвивати його та підтримувати дохідність на довоєнному рівні не вдається. 

Втім, я долучився до менторської програми Fox Minded: буду вчити тих, хто планує увійти в ІТ. Мене запросив колега, один зі спікерів iForum у попередні роки, Сергій Немчинський. В моєму підрозділі також знайшлись двоє бажаючих почати шлях в ІТ, і я вже й з ними трохи почав напрацьовувати менторську практику. Мені цікаво себе спробувати, і є змога займатися цим поки що.

Про розвиток бізнесу

Насправді під час повномасштабної війни в нас навіть збільшився штат, якщо так можна назвати нашу команду: раніше під час усього періоду пандемії і карантинів нас було двоє, то зараз ми взяли ще одну людину, щоб перекрити мою неповну залученість в бізнес. Тож, можна сказати, розширились 🙂 

Нова людина має в активі безкоштовний продукт, підтримку до якого ми почали продавати через сервіси Korzh.com. Крім того, його напрацювання через деякий час будуть додані до лінійки продуктів EasyQuery. Тож, можна сказати, що навіть розширили каталог послуг для клієнтів у воєнний час.

Українське ІТ на загальному ринку 

Взагалі, дехто з іноземців висловлює у листах підтримку і розуміння, коли я перепрошую за затримки з відповідями. Якихось критичних непорозумінь не виникало. Але з огляду на те, що в багатьох провідних компаніях є процедури з безпеки, які стандартизовані в ІТ-галузі, українські підрядники наразі не є найбажанішими виконавцями. 

Я не знаю конкретно якихось прикладів, коли підтримка міжнародної спільноти принесла нові вигідні пропозиції українським компаніям. Але я чув історії від колег, коли нові проєкти не запускалися, а діючі припинялися через те, що українські айтівці наразі в очах міжнародних замовників мають підвищений статус ризику.

Тож з планів на найближчий час для компанії — зберігати бізнес і продовжувати надавати клієнтам послуги, принаймні, не в меншому обсязі, ніж зараз. І наближати нашу Перемогу всіма доступними методами/

Організовано зусиллями волонтерів компаній